4.10.07

Los lenguajes poéticos de Antoni Albalat, article de poesia

L'únic que vaig veure fou la pàl·lida lluna al cel de l'alba, poema visual d'Antoni Albalat

Antoni Albalat Salanova (Castelló de la Plana, 1961) és un dels nostres poetes més preats. Fa uns anys la Biblioteca de Cocentaina va editar -dintre de la campanya d'animació lectora que fa 25 anys que hi realitzem- un Calendari Poètic per a fomentar des de la familia i des de l'escola el joc poètic. Cada mes hi havia un poeta diferent amb una activitat poètica per a jugar i crear poemes entre els adults i els xiquets.

El mes de juny el varem dedicar a Antoni Albalat i els seu poema Al revés del món va el mussol. Aquesta publicació ens va fer ficar-se en contacte. Un luxe!


Al revés del món va el mussol

Al revés del món va el mussol
dorm de dia, al ple del sol:
La flauta toca a la lluna:
de música no en sap ni pruna.

Per això sempre està sol!

Antoni Albalat ha publicat set llibres de poesia: Cinerari de tardor, L'herència dels hidroavions, Llibre dels grills, Llibre de voliaines, Tardor a Laregubb, Mar Jaspi i Els peus de la boira, Quines besties. Ha guanyat premis com el Vicent Andrés Estellés i el Maria Mercè Marçal, Les nits màgiques del Django's, entre altres. Destquen els seus poemes visuals per la seua estètica i originalitat (sota Wuniatu hi podem trobar més dels seus poemes visuals).


Tardor, poema visual infantil d'Antoni Albalat

Ara us volem recomanar un article de Laura López Fernández (professora a la Universitat de Georgetown), Los lenguajes poéticos de Antoni Albalat. És molt interessant, doncs Albalat experimenta amb la poesia i la seua creativitat es immensa, el que dona un joc poètic magnífic. És un estudi rigorós, que ens ajudarà a conèixer i aprofundir en l'obra d'aquest original i prolífic poeta.

Un poeta per a lectors de totes les edats.

17 comentaris:

Anònim ha dit...

Excel·lent i completíssim, Sàlvia, moltes gràcies.

Anònim ha dit...

Des de fa temps llig a els poems d'Antoni. "Chapeau". És un dels nostres millors poetes, una joia. La part de poesia visual també és magnífica. L'article està molt ben treballat, el desconeixia.
Salut i poesia, Sàlvia.
Mónica Llàcer / València

Anònim ha dit...

Moltíssimes gràcies!!!!! :-)
Tanmateix, us agrairé que actualitzeu els enllaços. El nick és Wuniatu i l'url activa:
www.flickr.com/photos/wuniatuph

A la vostra disposició,
Antoni Albalat

Sàlvia ha dit...

Ei, Antoni! Un plaer contactar amb tú via internet. Gracies per corregir l'errada ortogràfica. T'avise que en el flickr no he pogut guardar-me i publicar la foto teua amb la mosca al nas -m'encanta-, per què? És per això que vaig ficar l'enllaç dirèctament a les que si es podien guardar. Ara he restablit l'enllaç a totes les fotos.
Que estàs fent ara? M'agradaria ficar-me en contacte amb tú. El emu e-mail és: bibliodolores@gmail.com

Adéu i POÈTIC 9 D'OCTUBRE

Anònim ha dit...

Albalat, junt a Desclot, són els meus preferits. No coneixia aquest magnífic article sobre Antoni. Sempre ens sorprens!

Bon llarg cap de setmana.

Lluís Melva Ciara, Barcelona

Anònim ha dit...

Albalat, un poeta complet. Els poemes visuals que hi té són autèntic, amb seny. No els coneixia. Molt bona recomanació.

Pep Brunés. Benidorm

Anònim ha dit...

Albalat és un geni de la poesia. Ja pensava que no hi comentaris res d'ell al blog. L'article: de lectura imprescindible.

Pere Llaminera Jordà. Lleida

Anònim ha dit...

Hola again!
Doncs recentment he estat a Estocolm, on vaig fer tres recitals de poesia. Ara prepare un viatge a Argentina, a donar-hi algunes conferències sobre poesia visual i a fer fotos per a un nou llibre.
La foto de la (mosca?), esfinx o la de l'escanyapolls? Les fotos de flickr les tinc protegides. Conec persones que han vist les seues fotos publicades x ahí, sense esmentar-ne l'autoria... Si em dius quina és, te l'enviaré amb molt de gust.
Salut, poesia i bon cap de setmana!
Toni

Anònim ha dit...

A la meva filla a l'escola li han fet aprendre un poema que es diula canço per desfer la processó de les orugues d'Antoni Albalat i no se'n recorda de tota.

Qualqú la me podria escriure sencera o dir-me on la puc trobar?

MUSSOL ha dit...

HOLA ANTONI ALBALAT,
SOM ELS NENS I NENES DE LA CLASSE DELS MUSSOLS, DE L’ESCOLA TORREDEMER DE MATADEPERA.
HEM APRÈS EL TEU POEMA “AL REVÉS DEL MÓN VA EL MUSSOL” I ET VOLÍEM DIR QUE ENS HA AGRADAT MOLT, ÉS MOLT XULO.
HEM PENSAT FER UN POEMA PER TU, PERÒ NO SABEM SOBRE QUÈ T’AGRADARIA QUE FOS EL POEMA I PER AIXÒ T’ENVIEM AQUEST MISSATGE, PER PREGUNTAR-T’HO.
ESPEREM LA TEVA RESPOSTA. MOLTES GRÀCIES!!!!
ELS MUSSOLS

Jack Sparrow ha dit...

Hahaha!!!!!
Gràcies per aprendre el meu poema. Crec que és la primera vegada que volen escriure'm un!!!!! Moltíssimes gràcies, nois i noies!
Podeu triar el tema que vulgueu! Estic segur que m'encisarà!
Una abraçada per tothom,
Toni

PD. Flora aqueix poema no sé quin és, crec que no és meu. A mi no em sona... :(

mussols ha dit...

HOLA ANTONI,JA TORNEM A SER AQUÍ!! SOM ELS MUSSOLS I JA T'HEM FET EL POEMA. NO SABEM SI SAPS, QUE TENIM 5 ANYS...
HO HEM FET LO MILLOR QUE HEM POGUT, ESPEREM QUE T'AGRADI!!!!

POEMES DE TOTS

FAS MOLTS POEMES BONICS
ANTONI ALBALAT.
ELS LLEGEIXEN ELS GRANS I ELS XICS
I TOTHOM QUEDA EMOCIONAT.
ELS POEMES QUE FEM A L'ESCOLA
ENS SERVEIXEN PER APRENDRE A LLEGIR
I AL REVÉS DEL MÓN VA EL MUSSOL
ÉS EL NOSTRE PREFERIT!!
MUSSOLS

Estel Baldó Caba ha dit...

Hola Antoni,
Sóc mestra de l'escola Torredemer, m'interessa saber a quin llibre tens publicat un poema que és sobre un gat . Diu així:
A la nit el meu gat
demana sardines en un plat,
passeja per les teulades
espanta rates pinyades etc.
No saps pas quina ha estat la meva sorpresa en veure , sense saber-ho, que nens i nenes de la meva escola t'havien escrit. Demà ho diré a la seva tutora. Diuen que no existeixen les casualitats ! que sempre tot passa per alguna cosa. Veurem. Moltes gràcies , agraïria que em poguéssis ajudar.
Estel

Jack Sparrow ha dit...

Estel:
El poema del gat està publicat a «Quines bèsties!», de Bromera. Amb Il·lustracions de de Gerard Miquel. És fàcil de trobar. Si necessites res més, estic a la vostra disposició.
Gràcies!
Antoni Albalat

Estel Baldó Caba ha dit...

MOLTÍSSIMES GRÀCIES ANTONI.
UNA ABRAÇADA
Estel

Sàlvia ha dit...

M'encanta... el blog de plataforma de comunicació poètica. Aprofite per a prendre nota del poema i del llibre.

Besadetes Jack Sparrow (estàs fet tot un pirata) i a Estel.

Antoni Albalat ha dit...

Gràcies a vosaltres, una altra vegada.
Des d'aquest enllaç podeu descarregar-vos el pdf de les propostes didàctiques del llibre:

http://www.bromera.com/index.php/fitxa-llibre-coleccions/items/quines-besties.html

Abraçadetes,

Toni