15.8.11

El nombre de mi vida: poesia de Kepa Murua


El nombre de mi vida

Lo que más me gusta de este mundo
es cómo la vida me llama
por mi nombre. Como si me buscara
o no supiera dónde encontrarme.

Mira que la vida se ríe del mundo.
Mira que el mundo no se fía de la vida.
Mira que es difícil que se lleven bien
la fría vida con el áspero mundo.

Pero lo que más me gusta es cómo
pese a todo pronuncia mi nombre.
Como si me preguntase sin preguntarme.
Como si me buscase como poeta y como hombre.

Así es el nombre de mi existencia.
Para algunos tierno, para otros con hambre.
Todos lo pronuncian diferente.
Pero ella es la única que me responde.

La il·lustració és de Michael Marsicano.

3 comentaris:

Unknown ha dit...

Força profund aquest poema! I la il·lustració m'ha deixat ben sorpresa. Al·lucino amb les il·lustracions que penges, n'hi cada una! Tens molt bon gust a l'hora de combinar la creació literària amb la creació plàstica. Dos ARTS en majúscules!

Sàlvia ha dit...

Els poemes i textos de Kepa Murua són molt interessants. Ja saps, procure sempre ajuntar imatge i text que, com bé dius, són dos grans arts.

Besadetes, Lídia

Sàlvia ha dit...

Thank you very much, Nina

Kisses / Besadetes