28.4.16

Jugar amb la poesia: article de Ricard Bonmatí



Us recomanem que li doneu una llarga ullada a la conferència que Ricard Bonmatí, Jugar amb la poesia: rebre i donar llum i dolçor, que es va impartir dintre del cicle de conferències, El gust per la lectura (2007-2008), que va organitzar el Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya. La proposta de jugar amb la poesia infantil sabeu que es constant en aquest blog: jugar per aprendre, jugar per a gaudir, jugar per a compartir, jugar per a sentir i també jugar per a... poemar. 

Us fiquem un xicotet tastet d'un dels poemes infantils que hi surten a l'article:

El meu fantasma

Una nit de lluna plena,
al castell del meu besavi
sento veus d'ànima en pena
que provenen d'un armari.

Jo que l'obro per calmar-me
i un llençol veig que es desplega,
pren la forma d'un fantasma,
surt i em diu: "Mercès, col·lega".

"Per la veu 'he descobert:
¡ets l'espectre del padrí!"
"¡Fill del fill del meu fillet!,
el besnét meu preferit!..."

"Fa set anys, quan era un vell,
vaig pregar que, si em moria,
m'enterressin al castel
per si els ossos revivien..."

Podeu seguir llegint el poema al seu article.

Il·lustració de Iwony Chmielewskiej.