9.9.17

Canciones infantiles de Buenos Días / Cançons infantils de Bon Dia



S'enceta el temps d'escola i cal donar la benvinguda al dia i als companys. Obrim la porta a la llum, donem pas al dia, saludem als companys, cantem amb poesia. Cançonetes, en castellà i català, per donar 'bon dia'.

Bon dia, bon dia
Bon dia al dematí
la lluna s'amaga
i el sol deixa sortir
bon dia, bon dia
bon dia al dematí,
fem fora la mandra
i saltem corrents del llit

Bon dia, bon dia
bon dia al dematí
bon dia a tothom
bon dia jo us vull dir
bon dia, bon dia
bon dia al dematí
el gall ja ha cantat i el dia ha començat

Bon dia, bon dia
bon dia a tothom

Bon dia, bon dia
bon dia a tothom 

Buenos días,
ricos días
vamos todos a empezar.
Buenos días,
ricos días
nos vamos a saludar.

Mira el cielo,
mira el Sol
mira los árboles,
mira su verdor.

Llena tu vida
de luz y color
estudia con alegría
para que aprendas con amor.


Bon dia, dia,
bon dia, sol,
bon dia, nens i nenes,
bon dia a tothom

*
Buenos días canto yo,
el sol dice “hola” y la luna dice “adiós”.
Buenos días canto yo;
el gallo cantó: es mi despertador. 

Buenos días canto yo;
hay que levantarse;
el día ya empezó.

Buenos días canto yo;
si cantas con ganas será un día mejor.
Buenos días canto yo,
buenos días, cantar es lo mejor (bis).


Cada dia al dematí, 
surt el gall quiquiriquí.
I la gent mig adormida 
es desperta de seguida,
Cada dia al dematí, 
surt el gall quiquiriquí. 
Quiquiriquí!

*

Buenos días, ya salió el sol;
entra el viento y me saluda
y me salta el corazón.

Buenos días, nubes de algodón,
hoy empieza un nuevo día
y me lleno el corazón.

Buenos días, amigos;
buenos días, gorrión;
buenos días, juguetes;
buenos días con amor.

Por la tarde voy a pasear,
disfrutar del aire fresco,
de la lluvia y mi cantar.


Cada dia surt el sol, 
i tot recomença,
I la fosca de la nit, 
amb força hem de vèncer,
Tots volem un món millor, 
on hi visqui la claror  
(ple de pau i de claror),
Res no ens pot fer por! 
Res no ens pot fer por! No!

*

Buenos días, saludar,
buenos días, saludar.

Vamos todos a cantar;
bailaremos todos juntos
antes de ir a trabajar.

Te doy los buenos días
y danzo y danzo.
Te doy los buenos días
y danzo sin parar.

Yo en el cole quiero estar:
río, canto, bailo
y juego sin parar.

Il·lustracions de Marie Desbons.